mo

22 jul 2015

Je eigen briefpapier maken

Vorige keer schreef ik op mijn blog dat het zo leuk is om echte brieven te krijgen en vlak daarna kreeg ik echte brieven. Leuk hè! Van het briefpapier wat je in mijn vorige bericht kan downloaden. 


Maar wat natuurlijk ook heel leuk is, is je briefpapier zelf maken! Dat kan je met van alles wat je misschien al in huis hebt. Bijvoorbeeld stempels, tekensjablonen, stickers, poezieplaatjes, plaatjes uit een kleurboek, stripboeken die je niet meer leest en tijdschriften van je moeder en zelfs reclame folders, als er maar leuke plaatjes in staan. Misschien heb je zelf ook nog ideeën. 


Wat je verder nodig hebt is wit of gekleurd papier, een schaar, een plakstift, stiften of kleurpotloden en een liniaal.

Neem een vel papier. Ik heb wit, lichtblauw, lichtgeel, lichtgroen en natuurlijk lichtroze gebruikt. 

En plak er een poezieplaatje op.


Of maak er met een sjabloon tekeningetjes op.


en kleur die in met kleurpotlood of stift.



Of plak er stickers op. Dat is ook leuk.


Of maak het vrolijk met stempels.


Ziet er ook heel leuk uit hè!

Daarna ga je lijntjes trekken om netjes recht te schrijven. Zelf heb ik eerst om de cm streepjes gezet


en daarna heb ik met een liniaal en mijn 4 kleurenpen de lijnen gezet.


Toen dat klaar was heb ik met een speciale schaar een sierrandje geknipt.


Maar als je zo'n schaar niet hebt, kan het natuurlijk ook met een gewone schaar.


Daarna was de envelop aan de beurt. Natuurlijk kon ik een witte envelop gebruiken maar ik vond het leuker om een lichtroze te maken. Daarvoor gebruikte ik een voorbeeld die ik zelf geknipt heb uit een stuk karton.


Omvouwen en de zijkanten dicht plakken en klaar is RoosjeMijn :)


Daarna heb ik er dezelfde soort versiering op gemaakt als op de envelop.


En toen ben ik hem gaan schrijven. Deze brief stuur ik naar mijn nichtje Sofie. Naar wie stuur jij een brief?

Hieronder staat nog een foto. Dat is een bestand wat je kan downloaden. Het bestaat uit 5 vellen. 1 is het sjabloon voor de envelop, een appel en een peer als postpapier en nog wat plaatjes die je kan kleuren en opplakken als je zelf geen stempels of plaatjes hebt.




Heel veel knip, plak en schrijfplezier en tot de volgende keer weer. Doeiii

Geen opmerkingen:

Een reactie posten