mo

3 aug 2015

Echte post hoort in een postbakje.

Hoi! Leuk dat je er weer bent!


Ik ben het zo leuk gaan vinden om briefpapier te maken en brieven te schrijven en te krijgen, dat ik mijn eigen postbakje heb gemaakt. Hierin bewaar ik mijn postpapier, de kaarten en brieven die ik gekregen heb en er zit een postvakje in waar de post van de dag in gezet kan worden. Het was wel even meten, knippen en plakken maar hij is wel erg leuk geworden, vind je niet!

Ik dacht dat jij misschien ook wel zo'n leuk postbakje wil maken. Daarom heb ik foto's gemaakt terwijl ik bezig was. Ik hoop dat het je helpt...

Eerst ben ik naar de supermarkt gegaan voor een geschikte lege doos. De doos die mij goed leek was 40 cm lang, 26 cm breed en 19 cm hoog.


Verder gebruikte ik een potlood, liniaal, een schaar, een plakstift, een platte kwast, behangpapier, behangplak en vrolijk knutselpapier wat ik kocht bij het Kruidvat. 


Eerst heb ik de doos precies door midden geknipt zodat ik 2 helften had van 20 cm bij 26 cm bij 19 cm.


Toen heb ik lijnen gezet waar ik moest knippen om er weer een dicht doosje van te maken.



Daarna vouwde ik op de oranje lijnen het karton om. (Ik gebruikte een liniaal om mooie rechte vouwen te krijgen.)


Vervolgens plakte ik de omgevouwen voorflap en zijflappen aan elkaar met de plakstift.


Ik legde er een tijdje een paar boeken in totdat het bakje goed dichtgeplakt bleef.


Van de andere helft van de doos maakte ik nog zo'n bakje. Ik knipte nu 11 cm in plaats van 10 cm,


De 2 bakjes plakte ik met de plakstift met de hoge kanten tegen elkaar aan. Toen maakte ik het behangplaksel zoals op de verpakking staat en ben ik het bakje met het behang gaan beplakken. 


Ik beplakte eerst het midden, toen de voorkanten met een randje bodem, daarna de zijkanten aan de buitenkant, de zijkanten aan de binnenkant en als laatste de onderkant. 


Toen was het versieren aan de beurt.


Ik gebruikte 2 verschillende afbeeldingen en knipte zo dat het behang ook zichtbaar bleef.


De zijkanten beplakte ik met postduivenpapier.


De middenwand aan de ene kant met hetzelfde postduivenpapier en de andere kant met een vrolijk blauw papier.


en hetzelfde blauwe papier plakte ik ook op de binnen zijkantjes, de voorkant en de achterkant.


Tot slot plakte ik aan 1 kant nog een tussenwandje zodat het postbakje 3 vakken heeft.
Ik ben er zo blij mee dat ik er gelijk een bureautje bij gekocht heb. Het bureautje kan in er aan hangen.



En nu heb ik zo'n zin om een leuke kaart te versturen. Wil jij graag zo'n leuke kaart ontvangen. Laat hieronder dan een reactie achter en zeg maar welke je leuk vind. Misschien ben jij dan wel degene die binnenkort een kaartje van me krijgt :)

1 opmerking: