mo

20 jun 2017

zaaien

Ga je weer mee de tuin in?! Daar is zoveel te doen.
Er staat een blik met flesjes met zaden maar PriePraat weet niet meer wat erin zit. Ik ga ze zaaien en het wordt dus echt een verrassingstuintje.



PriePraat eet regelmatig een gekookt ei en nu heeft ze voor mij de eierschalen bewaard. Die gebruik ik als potjes. Dat staat nog grappig ook. Eerst eens kijken welke zaden ik ga zaaien. 


Uhh deze, deze, deze, deze, deze en deze. Zes eierdoppen dus 6 potjes.


Nu kan de aarde erin...


en de zaadjes.


Zo, de potjes en het doosje heb ik een cijfer gegeven. Als de plantjes gaan groeien en bloeien weten we weer welke zaden er in de potjes zitten. Slim hè?!


Dat ziet er leuk uit hè?


en nu maar weer geduldig wachten. Dat valt niet mee. Helemaal niet met zo'n verrassingstuintje.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, maar inderdaad wachten duurt altijd lang ;)
    Maar straks wordt het wachten beloond!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk gedaan zo in de eierschalen.
    Ben benieuwd naar wat er zal verschijnen. :)

    BeantwoordenVerwijderen