mo

13 jun 2017

Mijn eigen tuintje 2

Kijk de plantjes in mijn tuintje eens groeien! Ik vind het wel heel erg leuk om tuinvrouw te zijn. Ik moest natuurlijk eerst bewijzen dat het geen bevlieging was. Die opmerking ken jij vast ook wel.


Maar nu gelooft PriePraat me en mag ik mijn tuin groter maken. Ook heeft PriePraat senior ervoor gezorgd dat mijn lepel en vork een echte schep en hark zijn geworden. Gaaf hè!?


Toen ik het plaatsje leeg haalde kwam ik onder een bloempot een pad tegen. Die wilde ik zijn schuilplek niet afpakken maar ik wilde wel de potten verplaatsen. Hoe moest dat nou? Mijn tuintje is immers ook voor de beestjes... Dus ik bedacht nóg een dierenhotel.


Ik vroeg PriePraat of ze een opening wilde maken in een bloempot en om geen scherpe punten te hebben vijlde ik de randen glad. Daarna stapelde ik 3 potten op elkaar. In elke bovenkant zit een gat dus alle potten zijn bewoonbaar.


Daarna kon de pallet geplaatst worden. Ik ben zo blij dat PriePraat die bewaard had. Nu kon ik hem mooi gaan gebruiken. Net als de vrolijke plastic bloempotten.

Zo'n ding waar plantjes in vervoerd kunnen worden knipte ik door om in de pallet te zetten. Daar kunnen weer potjes in. Kijk, zo... 


Toen ik als laatste de plantjes water wilde geven kwam ik nog een slak tegen in mijn gieter. Daar ga ik ook nog iets (slakvriendelijks) op verzinnen want ik wil niet dat ze mijn plantjes opeten :)


En zo ziet het er nu uit. Binnenkort laat ik jullie weer meer zien maar eerst ga ik zaadjes planten enzo.


Heb je al eens op het blog van mijn vriendinnetje FleurtjeMijn gekeken? Zij heeft ook een hele mooie tuin. Ze heeft zelfs kippetjes! 

Doeiiii tot snel XXX

4 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder dat je ook zo goed voor de dieren in je tuin zorgt. Ik moet persoonlijk toegeven dat ik weinig vriendelijkheid kan opbrengen voor de slakken...
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou, hard gewerkt RoosjeMijn en het ziet er allemaal heel goed uit :)
    Wat lief dat je ook aan alle dieren denkt :)
    Goed idee van de pallet, mooi dat je alles hergebruikt, goed voor het milieu.
    Groetjes en ik ga zeker even bij FleurtjeMijn kijken, tot snel, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat sta je weer prachtig op de foto, vooral die met de kikker. Niet gezoend? Geen tijd voor de prins volgens mij!
    Goed werk verricht, ik vind het heerlijk om mee te lezen en mee te kijken X

    BeantwoordenVerwijderen